Isabelle Le Tutour - Verschuiven tot geheel

"Vanuit strakke vlakken, restruimtes en een grote liefde voor kleur maak ik collages, schilderijen en driedimensionaal werk. Mijn werken zijn een combinatie van vrije illustraties en beelden gecreëerd uit fascinatie voor de waarneming van gebouwen, objecten en ruimtes om me heen." - Isabelle Le Tutour

Isabelle Le Tutour (1997, Brussel/Antwerpen) stelt speciaal voor Museumnacht haar werk open voor de bezoeker. Meer nog, ze laat de vaste constructie en de harmonie tussen heldere kleuren en strakke lijnen los. Het canvas wordt ingeruild voor een lichtbak die projecteert op de muren rondom, de acrylverf worden kleurrijke uitsneden. Op die manier zet de kunstenaar haar eigen werk tegenover bestaande architectuur. Hoe werkt de ruimte, waar vallen de schaduwen?
Op de muren van de inkomhal van Cinema Lumière denk je mee na over het werk en kruip je als bezoeker mee in het hoofd van de kunstenaar. Kleurvlakken worden bouwstenen, puzzelstukken of opstapjes tot je eigen composities. De opties zijn eindeloos en het resultaat altijd meteen zichtbaar. Maak je een nieuw verhaal of haal je inspiratie uit de wereld van film en animeer je straks live je eigen schaduwspel?

Deze activiteit komt voort uit een samenwerking tussen AmuseeVous en Cinema Lumière voor Museumnacht.