Rolling down hills: Laura Y ft. b-girl Kato en Yamuna

Breakdance is een spontane, improvisatorische dans waarbij de stedelijke, openbare ruimte een cruciale rol speelt. Laura Y brengt een ode aan het vaak onderbelichte artistieke karakter van die dans tijdens haar performance. Tussen de passerende bezoekers zal Laura met een breakdancer meerdere keren op willekeurige momenten enkele nummers opvoeren. Hun kruisbestuiving wordt mogelijk gemaakt door de combinatie van circulaire melodieën en bewegingen, de gebruikelijke stereobeats zijn vervangen door repetitieve piano cues. Laura neemt hier als pianiste de plaats in van een DJ of stereo; de typerende bewegingen van de straatdans eisen ruimte op in een museum. Twee werelden komen dichter bij elkaar.

Deze activiteit komt voort uit een samenwerking tussen AmuseeVous en KMSKA voor Museumnacht.